onsdag 1 december 2010

Husdjur!

Ja vad ska jag säga....JAG vill inte ha husdjur eller iallafall inte katter men nu fanns det två stycken som jag fick på köpet när jag flyttade hit ut. Och visst de jagar bort möss och annat, det är det där ANNAT jag stör mig så förbaskat på. Idag när Brallisen vaknade efter sin morronlur så gick jag in i sovrummet och skulle ta upp henne. Jag började känna doften redan i vardagsrummet...ja det doftade inte hallonpaj direkt mer åt huggormsdoften! Tänkte stilla för mig själv att nu minsann så har Brallan lagt något jättemojsigt i blöjan, det luktade rent av magsjuka. Upp med ungen och in till skötbordet utan att andas genom näsan, av med brallorna, titt in i blöjan...TOMT! VA? Hur gick detta till, inte kan hon ha fjärtat så det luktade såååå illa?
La ner Brallan på golvet in i sovrummet igen....det doftar fortfarande...tittar på sängen och ser en brun hög i makens säng!!!! ja inte bara en korv dårå utan löst skit! F#%#&%#/& JÄV#%&# KATT!!!
Jag ringde maken på jobbet och beklagade mig MYCKET, han frågade om jag slängt ut katten...ja det tro sjutton det. La ut lakan och Lillemans kudde i snön för nerfrysning så får maken ta hand om det när han kommer hem. Ja, ja nog med skitprat! MEN om någon ser en svart och vit katt i närheten så har ni tillåtelse att köra över den! ;-)

Annars då....lugn hemmadag med Brallan...vi har bakat lite mer lussebullar och nu ska vi hämta Lilleman på förskolan!

Ha det gott/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar