söndag 12 december 2010

3:e advent!

Jisses...vart tar tiden vägen, det är ju snart julafton och jag tycker inte att jag hunnit med något alls här hemma. Inte ens en liten tomte är framme. Måste försöka ta tag i det i veckan som kommer.
Idag har jag haft en "tråkdag"...varit lite less på det mesta...och de flesta! Men det går väl över.
Vi har haft farmor och farfar här på adventsfika iallafall och jag lyckades baka en kladdkaka till fikat. Vi har även hunnit med att baka pepparkakor både Lilleman, maken och jag.

Natten som var....jo den var väl "okej"...Brallisen vaknade en gång och skrek en sisådär 40 minuter, sen somnade hon om. Hon är lite täppt i näsan och hostig, tror att det var därför hon skrek så länge. Nu sover hon utan att ha ätit välling, hon var för trött för att äta, så nu vet jag inte hur jag ska göra. Väcka henne om nån timme och försöka få i henne något....eller tro att hon klarar sig hela natten? Får fundera på det ett tag.

Nu ska jag ta mig till soffan och se om jag kan komma överens en stund med maken...;-) Imorgon är det luciadags på Lillemans förskola!!

Ha det gott/ Åsa

Glad pepparkaksgubbe!

1 kommentar:

  1. Oj vad Lilleman är fin i sin pepparkaksdress, hoppas han får kul på dagis. Hälsar mormor

    SvaraRadera