onsdag 22 december 2010

Nu är det nära...

Här hemma har det varit fullt upp hela veckan. Det är tvättning, julgodistillverkning och paketinslagning om vartannat.
I söndagskväll fick maken ett litet bryt....han insåg att vi aldrig skulle få plats med alla grejor i bilen till jul.
Så igår for vi in till stan hela bunten efter att ha hämtat Lillemn på förskolan och köpte en begagnad takbox! Så nu ska vi väl få plats med både vagn, packning och alla julklappar.


Inte vår! Vår är modell "1800-tal"!
Men den fyller sin funtion.

Kan säga att maken var MYCKET gladare igårkväll än i söndags. I söndags var det "ransonering" på packning, alla julklappar skulle lämnas hemma och antagligen skulle vi bara få plats med oss själva. Nu helt plötsligt så får jag ta med mig HUUUR mycket jag vill ;-) Får väl ransonera lite iallafall, risken är ju att vi har mer grejor med oss hem!

Idag är stora frågan om vi ska sätta oss i bilen ikväll när maken slutat jobbet eller om vi ska vänta tills imorgonbitti. Lilleman vill åka NU. Vi får hålla lite koll på hur vädret ska hålla sig framöver.

Nu ska jag slå in de sista julklapparna, ta ett varv med snabeldraken och packa min och barnens väska så vi är redo om det skulle bli avfärd idag.

Ha det gott/ Åsa


2 kommentarer:

  1. Hahaha! Ja, nu får jag allt äta upp allt jag sagt ;-) Hoppas för guds skull att det var en engångs företeelse!

    Kör försiktigt! Hoppas ni får en riktigt härlig Jul!

    God Jul!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God Jul!
    Å kör försiktigt, vore jag er skulle jag åka ikväll... det ska ju komma snö nedåt imorn.
    Kram kram å ge barnen en stor julkram från oss

    SvaraRadera