onsdag 15 december 2010

Kvällen...

...ska jag ta straxt.
Idag har det varit fullt upp, först lämnade vi Lilleman på förskolan sen åkte Brallisen och jag till Thuns. Där hittade jag nästan inget av det jag skulle ha, men en massa andra saker förståss. Skulle köpa kläder till småkusinerna i Wien men det var fruktansvärt utplockat i deras storlekar. Hittade istället de sista julklapparna och så lite sköna knästrumpor till mig.
Vi åkte sen vidare till "byn", hämtade ut ett paket med Me&I kläder till trollen och köpte ett par ramar till fotografierna på trollen.
Sen var det bara hem och låta Brallan sova nån timme innan det återigen var dags att ta sig till förskolan och hämta Lilleman. Han hade inte riktigt lekt klart när vi kom, var lite tidiga, så vi fick snällt vänta en stund. Brallisen tycker att det är skoj och kolla in alla barnen och även snurra runt några varv på golvet där.
Väl hemma så var det lunch/mellisdags. Sen rätt var det var så blev det STRÖMAVBROTT!
Fram med ficklampor, pannlampor och tända ljus. Lite mysigt men man sitter lite i klistret...inget vatten upptömt eller något. Tack och lov varade det inte så länge.

Ikväll ville inte Lillemannen somna riktigt...låg brevid honom i säkert 45 minuter och han låg bara och kisade. Till slut fick jag nog och gick ut varpå han började skrika som en tok. Gick in igen efter en stund och frågade om han inte var trött. Nej blev svaret, så han fick ligga och läsa lite böcker sen kom han ut till mig i soffan och tittade klart på Bonde söker fru. Efter det var det inga problem att få honom att sova.

Har även hunnit med att göra lite julgodis på kvällskvisten, det blev dajm och rischoklad! MUMS!

Nu blir det sängen....och imorgon hoppas vi på en lekdejt med Mamma I och sötnosen S och lillebror E!!

Natti natti/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar