tisdag 4 januari 2011

Tisdag!

Idag har barnen och jag varit i Uppsala en sväng...eller rättare sagt så blev det en heldag. Har träffat min bästa M och hennes dotter. Vi gick på IKEA och passade även på att äta lunch där. Lillemannen skötte sig exemplariskt, sprang i förväg och väntade in oss med jämna mellanrum. Brallisen satt mest nöjd i sin vagn och lekte lite med sin napp. Måste säga att det är en nöjd unge!

Hur går det då med potträningen?! JO det går kanoners! En olycka på två dagar....blöjan har varit helt torr på mornarna och Lilleman går på toan och kissar direkt när han vaknar.
Idag var jag tveksam om hur jag skulle göra när vi var iväg...tog på en blöja för säkerhetsskull iallafall...frågade några gånger under dagen om han var kissnödig men icke. Först när vi var en mil hemifrån sa han att han var nödig. Jag frågade om han kunde hålla sig och det kunde han. Väl hemma så tog jag av blöjan och i den fanns bara yttepytte lite kiss.
Så straxt efter vi kom hem satte han sig och gjorde både det ena och det andra på pottan. Duktig kille!!

Eftersom jag nu inte tycker det är nog med potträning så har vi dragit igång med "somnasjälvträning" också. Igår var första kvällen Lilleman skulle somna själv, det gick väl sådär. Vi läste en bok sen var det godnatt. Han fick lyssna på sin Blixten McQueen musiksaga flera gånger. Efter nästan en timme blev han lessen och ville inte sova själv. Maken gick in och tröstade och satte på sagan en gång till...och efter en kvart sov Lillemannen.
Nu liggerhan därinne och lyssnar på sagan med ( måste nog skaffa någon mer) och jag hoppas att han somnar lite fortare ikväll.

Jag ska nog ta mig en omgång på Crosstrainern...innan det blir soffläge.

Ha det gott/ Åsa

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är! Tänk om L ville också... Men det kommer när han är redo :-)

    SvaraRadera
  2. mormor tycker Lilleman är superduktig så nu måste vi titta på en överraskningspresent till honom.

    SvaraRadera