söndag 30 januari 2011

Bajs!

Ja det är visst vad det är det!
Det mest använda ordet i alla kategorier just nu hemma hos oss. Jag vet ingen som kan få in ordet BAJS i varenda mening så bra som vår Lilleman!Ja det slinker in ett och annat PRUTT med såklart! Det är BAJSmamma, BAJSpappa, BAJSBrallan, BAJS, BAJS och åter BAJS! Jag blir snart tokig! 
Vad ska vi göra?! Ignorera? Bli arga? Skratta? Gråta?
Jag vet det är en fas och det går över....men det är såååååå TRIST!

I övrigt har vi haft en trevlig helg. Vi har haft vänner här på övernattning. Och jisses vad man äter när man har gäster. Det var korvgrillning till lunch, semla till eftermiddagsfikat, kalvfärsbiffar, klyftiga rotfrukter, kalla såser och sallad till middag, glass och vispgrädde till efterrätt. Sen fanns det visst chips och dips i skåpet, men det var det ingen som orkade! Kul har det iallafall varit, bara umgås och prata. Vi gör det alltför sällan!

Veckan som kommer har späckat schema. Imorgon åker barnen och jag till Bästa Anna i Norrtälje, på onsdag ska jag på ett spännande möte i stan, torsdagkväll kommer mormor och morfar och vips så är det helg igen!

Ikväll blir det nog en tidig kväll...kanske slänga sig i soffan och titta på en film!

Ha det gott/ Åsa

3 kommentarer:

  1. Bajs är faktistk lite skoj Åsa håll med om de. Ja visst går det över men jag tror nog att de alltid ligger där under ytan och rätt som de är så bubblar de upp igen, jag lovar. Frida 14 år kom hem i fredags å höll på att skratta ihjäl sig, hon hade nämligen träffat en ny lärare på skolan Miss Bajs :) ja det är sant hur hon stavade vet jag ej men utalet var det inget fel på HIHIHIHIHIHIHI

    Kram på er
    Mia

    SvaraRadera
  2. Mia!
    Jovisst är det skoj...för det mesta!
    Men när man hört det oavbrutet i tre dagar så börjar öronen trilla av!
    Hälsa Frida att jag med skulle ha skrattat ihjäl mig om jag träffat på en Miss bajs!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu ska vi inte förstora upp ordet, det är alltid spännande att säga det man inte får, kommer ihåg en liten tös som också protesterade ibland med att göra sån´t man inte får. Ignorera, det går snart över. Hälsa barna från mormor och vi ses snart

    SvaraRadera