torsdag 13 januari 2011

Något har hänt...

Lilleman har sovit TVÅ hela nätter i sin säng. Vi är helt förvånade när vi vaknar på morgonen och ingen Lilleman brevid. Ja idag kom han in vid 5-tiden men det är morgon anser jag. I vanliga fall kommer han före 12-snåret....tror jag iallafall....sover ganska gott när han kommer tassande.
Undrar om det har med hans "insomning" att göra, han får ju nu ligga själv och somna istället för att vi ligger brevid. Det går väl sisådär kan jag säga....det blir lite tjat, upp på toa några vändor, men igår somnade han innan 20.30 iallafall. Det är ju ganska bra. Han har även slutat sova middag på förskolan så det hjälper väl till en del med. Igår hade han somnat till när de lyssnat på saga, "fröken" hade petat på honom och rolig som han är så blev kommentare: Vad är det som händer, jag tror jag somnade en stund! Sötnosen där!

Även Brallisen har sovit hyggligt bra ett par nätter nu...i sin egen säng...så nu har vi ett STOOOORT mellanrum mellan oss i sängen. Van som man är att ha minst ett barn i mitten!
Vi ska försöka med att flytta in Brallisen i eget rum med här snart, tror att hon kommer sova ännu bättre då! (hoppas)

Nu ska vi göra oss iordning för att lämna Lilleman på förskolan och Brallisen ska iväg på vägning!

Ha det gott/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar