onsdag 9 mars 2011

Slappardag!

Idag har vi inte gjort många knop här hemma....! Bara tagit det lugnt.
Jag hade tänkt sätta igång att baka bullar efter att vi lämnat Lilleman på förskolan, men orken fanns inte. Har sovit som en kratta ett par nätter nu med en Lilleman liggande på/över/brevid/under mig och sparkats, dragit mig i håret och slagits. Han är nog inne i någon sorts drömperiod. Jag frågade honom vad han hade drömt: Om lastbilar mamma! blev svaret ;-)
Så idag unnade vi oss en slappardag Brallisen och jag.

Igår hade vi 3 mammor, 3 bebisar och en storasyster här på semelfika. Det var ju fettisdagen, ja inte för att vi tidigae har brytt oss om NÄR just den dagen är utan vi har ju lycktas äta semlor ganska många tisdagar! Så frågan är om man ska fortsätta äta semlor på tisdagarna hädanefter?!? Eller kanske hitta på något nytt gott? Det börjar väl närma sig våffeldagen snart med?
Ja, ja...himla trevligt hade vi iallafall. TACK!!

Sitter nu och tittar på Brallisen som gör en solkatt med en leksak....hon är helt tyst och så fascinerad av vad hon kan åstakomma....Sötnosen!

Ha det gott/ Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar