torsdag 18 november 2010

Nojor!

Jag anser mig inte vara en sån som har särskilt många nojor. MEN...jag har EN...den heter KRÄKS!! Ja inte vilket kräks som helst utan mest Lillemannens kräks! Själv har jag inte några problem med att spy, tror jag vande mig vid graviditeten med Brallisen då jag spydde fram till två veckor innan förlossningen.
Jag hade ju en släng av "magsjuka" här i helgen och har bara gått och väntat på att Lilleman skulle börja kräkas, väntat såpass att jag har haft svårt att sova på nätterna och svårt att äta. Varit ett nervknippe helt enkelt. Det är ju inte ordet nervknippe som de som känner mig förknippar mig med direkt.

Men iallafall....igår morse var det dags...Äntligen...frukosten kom upp i badkaret (tack för det så behövde jag inte torka något heller). Efteråt var Lillemans kommentar: "Nu är jag mycket piggare". Och det var han vill jag lova. Pigg och glad hela dagen, åt en himla massa rostade mackor med marmelad,  en hel del saft och en glass slank ner. (ja inte det bästa kanske men är man sjuk får man äta lite vad man vill)
Så nu är den nojiga mamman glad och som vanligt igen, har även ätit frukost med god aptit och varit hungrig för första gången sedan i lördags!

Idag har jag en Lilleman som är på ett strålade humör så jag vet inte vad som hänt, kanske borde kräkas oftare?!

Igår kväll hann jag även iväg på ett trevligt "sminkparty" hos C. Det var mycket trevligt och jag kom därifrån som en ny människa, och ögonskugga i fickan! Fruktansvärt god kladdkaka hade jag med i magen! MUMS! TACK!
Väckte maken för att han skulle se mig...han tittade lite misstänktsamt och undrade om jag hade något på kinderna?! Det var väl typ det han såg....ja, ja...jag och de andra såg iallafall skillnad!

Nu ska vi fortsätta städa här hemma...huset ser ut som ett bombnedslag.

Ha det gott/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar