onsdag 13 oktober 2010

Handling...

Vi tog oss en sväng till Östhammar och handlade lite...men det skulle vi inte ha gjort! En trotsig 3-åring ska man visst inte ha med sig någonstans! Han ville inte följa med in och byta på Brallisen, och det kan jag förstå för det lukar ju inte hallonpaj direkt. Så vi kom överens om att han fick stå utanför. Men se det räckte inte för Lilleman som promt ville gå iväg och blev tvärsur när jag sa att han inte fick det. Han föll ihop i en liten hög på golvet och kunde inte resa sig när vi skulle gå till bilen.
Ja det var ju bara att lyfta upp det lilla barnet och i samma veva så antingen biter han sig själv i läppen eller så river jag honom med mina något för långa naglar, varken han eller jag vet riktigt vad som hände. Men iallafall uppstår blodvite!!!!!!! Och givetvis börjar Lillemannen tjuta om möjligt ännu högre! Och ja...vi står mitt i ingången till CoopExtra...!
Iallafall var det bara att lyfta ut honom, släpa med sig vagnen med Brallisen och påsarna med inhandlad mat och packa in oss i bilen och åka hem! En mysig liten utflykt blev det idag! Väl hemma hade vi båda glömt alltihopa och var vänner igen!

Lillemannen beställde pannkaka till lunch och Brallisen fick potatismos och lite päronpure till efterätt...smaskigt?! Tja vet inte det jag!

Lilleman ville med ha potatismos!

Päronpure...mums?

1 kommentar:

  1. Skojigt med blogg :) Kommer absolut läsa ;)
    Gott med potatismos =)
    KRam

    SvaraRadera