fredag 27 maj 2011

Tiden...?

Vad är det som händer med tiden? Jag hinner ingenting numera....mer än jobba...hem och pussa lite på barnen innan de går i säng....sen sova själv också! Jobba heltid är inte skoj vill jag lova. Snart är det iallafall semester i 6 veckor och efter det blir det bara 75% jobb! Förhoppningsvis får jag en dag ledig i veckan, det skulle göra så mycket mer än att jobba 5 kortare dagar.

I helgen ska vi försöka hitta hemmet igen. Det har varit helt försummat de senaste veckorna. Maken har jobbat på som bara den med vår trädgård...vi har numera gräsfrön i backen som snart börjar gro. Det finns hopp om en grön matta lite längre fram i sommar. Det blir lite mer trädgård då.
Vi har haft tur som har haft farmor som ställt upp som "dagmamma" åt Brallisen så att maken har kunnat fixa trädgården.
Jag måste även hinna med att baka lite hade jag tänkt. Nästa helg är det nämligen dags för 1-årskalas här hemma!!! Vår lilla, lilla Brallis ska bli stora damen. Tänk vad tiden går!

Nu ska vi sätta oss i soffan med Lilleman och äta en varsin chokladboll som fredagsmys! Gott!!

Ha det underbart/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar