onsdag 6 april 2011

Onsdag!

Jaha...här sitter jag och väntar på att Brallisen ska vakna! Hon har börjat sova länge på mornarna. Tror att det beror på att vi har fått upp rullgardinen i hennes rum så det är mörkt därinne! Igår "väckte" jag henne vid 8 så vi skulle hinna till förskolan i tid, idag verkar det som om det skulle kunna bli en repris.

Annars bjuder dagen på lite städ och bak. Vi får "finbesök" från Mjölby idag. Barnens mosters syster Å, det ni, kommer hit på besök med sin lilla V. Dels ska hon hålla i en Partylitevisning, så det dyker upp lite mer vänner under kvällen. Sen ska jag guide henne till det berömda Thuns imorgon! Så jag får lov att "offra" mig och åka dit! Inte för att det gör så mycket. Insåg idag att vi faktiskt måste skaffa lite sommarkläder till Brallisen inför Wienresan. Det är ganska varmt där nere nu. Pratade med svägerskan i söndags och då hade de närmare 20 grader varmt. Så lite kortärmat och kortbyxat står på inköpslistan. Och en SOLHATT såklart, stackars barn kan ju inte behöva ha toppluva när det är 20 grader varmt! Lilleman är det mer praktiskt med, han kan fortfarande ha sina sommarkläder från förra året...och året innan det, men det slinker nog ner lite nytt till han med!

Ja roligare än så blir inte dagen här ute på landet!

Ha det gott/ Åsa

1 kommentar:

  1. Handla nu inte för mycket, varken ikväll eller på Thuns, hälsa Å o V så gott.
    Vi ses snart - mormor

    SvaraRadera