lördag 30 juli 2011

Lortgrisar!

Jag kan inte förstå hur en 1-åring som för det mesta bara sitter på altanen och kryper runt där kan bli såååååå smutsig!? Jag förstår att Lilleman som faktiskt far runt överallt på tomten, i sandlådan, i skogen, på jordhögen, letar mask osv. blir smutsig. Men i jämförelse med Brallisen är han ren. Hennes ben är i stort sett kolsvarta varje kväll...händerna med...naglarna också...jag typ hela hon!
Undrar just hur det ska bli när hon börjar promenera omkring härute på tomten...kanske måste bada henne 3 ggr om dagen ;-) Ja, ja....badkaret blir iallafall välanvänt...och roligt verkar de ha de små!!



Lilleman har nu i några dagar tjatat om att han vill spela spel med oss, ja då är det inte barnspel han menar utan ett spel som maken och jag brukar spela. Så ikväll fick han sin vilja igenom...vi har suttit ute på altanen sedan Brallisen somnat och spelat spel. Lyxade till det med lite glass, maränger, grädde och chokladsås med!
Nu har han äntligen kommit i säng...hör att boken är färdigläst och misstänker att det inte dröjer många minuter tills han somnat!

Imorgon vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på...det är vår sista semesterdag tillsammans hela familjen, så något skoj kanske  det blir!

Ha det gott/ Åsa

1 kommentar:

  1. Ja att hon kan smutsa ner sig det kan jag intyga men huvudsaken är ju att Brallisen har kul, hoppas ni lät Lilleman vinna spelet.
    Ha en skön söndag
    Mormor

    SvaraRadera